DECORACIONESPARIS.COM

El Nahar Sport Tv Channel

Thursday, October 17, 2019 12:54:29 AM

Plans installation in two studios used for live sports and entertainment shows Last Updated: April 17, pm GMT Montrouge, France--April 17, Hybrid, a leading provider of real-time graphics and robotic camera systems, announces that Al-Nahar TV—a global entertainment and news network leader in Egypt—has purchased Hybrid 3D virtual studio solutions and robotic camera heads. The equipment will transform two studios used for daily news, entertainment and live sports programming for Al Nahar Entertainment and Al-Nahar Sports channels respectively. Systems Design and Technology KAR— two systems integration firms and Hybrid technology partners based in Egypt—facilitated the sale and will manage the installation.

Eutelsat 7 West A / Nilesat / Nilesat (7°W)

Rough Banning and Soft Monopolization London — January 10, With practices that violates international conventions , the Egyptian authorities are still adopting the use of violence and assaults human rights represented most notably in banning newspapers and websites, death penalties and life sentences in addition, a severe and bad medical conditions for journalist prisoners and having them being listed as terrorists because of only opposing current administration, assures that the current regime lost its legality, transparency and credibility.

Moreover, cases of journalists killed in the course of their work since the military overthrow of the elected president Mohammed Morsi in July did not act according to law.

RAVO Arabic IPTV enjoy live Arabic TV without a dish 2 Year

Thus, supporting the current regime illustrates suppressing human rights, repressing freedom of speech and forging facts. Such that, new prisons were built up to absorb the growing number of innocent journalists being arrested under the current regime.

And this practice ensures the elimination policy that the regime adopts to silence pen and camera holders from speaking up facts and truth that the regime aims to hide.

Undermining the legal rights of journalists and media professionals from expression violates all international norms and ethics specially that these norms were signed by the Egyptian state in international conventions presented at UN. It is the year of massively banning websites and the year of authorizing harsh sentences against journalists and media professionals.

Most cable and satellite providers offer a very limited international programming TV channel line up and if they do, it can be expensive. Trying to find a legal and affordable option for the best of Arabic TV entertainment can be very challenging or at least it used to be.

Amid ongoing legal and security crackdown on them, Al-Sisi administration continues to ensure the persistence of one military role in a clear emphasis on no opinion goes beyond the military opinion and the upper hand goes only to military officials.

And this asserts the policy that was established and prevailed in the sixties of the last century where Egypt had suffered severely. A total of violations against media freedom in Egypt were recorded during the past year , about half of which were related to websites banning sites beside, freezing and confiscating properties.

Violations also included the detention and arrest of large numbers of journalists and photographers 62 cases of temporary or extended detention , 29 of them are still detained since they were arrested last year until the publication of this report to join their colleagues who were imprisoned since four years.

At the same time, 25 journalists who had imprisoned for long periods varies between months and years by pre-trial detention decisions or by rulings of civilian or military courts were released during this year , bringing the number of prisoners by the end of the year to journalists, reporters, field photographers and trainees either by pre-trial detention decisions or by court rulings.

In addition to blocking the websites and monopolizing TV channels, violations related to communications and trials came in forefront with violations during the year, followed by arrests and detentions 62 cases ; physical abuse 61 cases, the most stark of which was the attack on journalist Suleiman Al-Hakim and the partial demolition of his house after appearing on some of the opposing TV channels that broadcast from Turkey , prison violations 59 cases, most notably of journalists Hisham Jaafar, Mahmoud Shawkan, Ahmed Zahran and Osama Al-Beshbishi and coverage prevention with 45 cases.

Cases of prevention of writing amounted to 15, and cases of publication banning and legislations restricting freedom were 13 cases.

This is in addition to travel-related violations, suspension of colluded TV programs such as the temporary suspension of the Al-Hayat and Al-Nahar channels, Al-Aashera Masaa program for the host Wael Al-Ebrashi after a telephone interview with the former presidential candidate Ahmed Shafiq, and the confiscation of an issue of Al-Bawabah newspaper because of reports against the former interior minister Habib Al-Adli; and the freezing of funds and properties of some news websites such as Masr Al-Arabia, Al-Borsa and Cairo Portal.

Although the above channels and news papers were supporting the regime, they were punished by suspension because they hosted previous pre revolution officials that reveals that the current regime is practicing more cruelty and brutality policy than the pre revolution regime used to adopt.

Sentences of 3 years in prison were issued in presence against journalist Mohammed Hassan Abossoul of Akhbar Al-Youm newspaper, and in absentia against Ayman Gaballah the director of Al-Jazeera Mubasher channel.

In the same case, a fine of 30, pounds about 1, dollars was issued against TV host Tawfiq Okasha in the same case. Restricting the right to travel on journalists in national newspapers is a dangerous precedent, with the expansion of investigations against journalists on publishing-related charges Amr Badr and Tareq Hafez for instance.

This comes along with the issuance of decisions to releases on bail despite the provision in the law that states not to hold journalists in custody in cases of publication. These violations put Egypt in the forefront of the countries most violating freedom of press.

On the other hand, the case of killing journalist Mayada Ashraf remains a legal and human rights dispute in light of the continuation of the Criminal Court hearings in Cairo until February 11, to hear the verdict, in the absence of the real culprits.

There have been large acquisitions by intelligence agencies through civil interfaces represented in companies and investment funds. They have been able to purchase many TV channels, newspapers and websites from the original owners using methods of enticement carrots and intimidation stick , as happened with the businessmen and previous TV owners Naguib Sawiris and Al-Sayed Al-Badawi, through transferring their shares to trusted businessmen Mohammed Al-Amin and Ahmed Abu-Hashima for example.

The aim of buying these TV channels is to achieve the vision of the current regime of what it called the media lining behind their leadership.

AL NAHAR SPORTS

At the beginning of the year, particularly on January 14, a new television network was launched in Egypt causing huge propaganda. It is DMC network owned by D Media company for media production, an intelligence-owned company according to many media reports.

  • Ikshef Annual Report for on Violations Against Press and Media Freedom in Egypt
  • TronicsCity IPTV Channel List
  • Israeli warplanes strike Palestinian base in Lebanon

The channel has a budget of about million dollars. The network has obtained permissions to broadcast in locations unauthorized for any other media outlet. It is important to highlight that D Media Group linked to intelligence agency , which owns the DMC and Al-Nas channels and Radio had already announced a deal with the Egyptian Media Group on September 9, which demonstrates intelligence movements to monopolize national and private media.

In a similar deal not previously announced, an informed source within the CBC channels network said that the shares of intelligence in the network were transferred covertly in December to the Egyptian Media Group, thus Eagle Capital became also owning a share about half of the CBC.

On September 13, , Tawasul a subsidiary of Falcon company owned by the military intelligence announced that it had acquired Al-Hayat channels owned by Sigma company that is headed by Dr. The deal was worth 1.

This deal resulted in constraints forced by authorities against Al-Hayat network and stopping its broadcast on the pretext of late arrears owed to Media Production City.

Al-Nahar network quitted. Dominating media organizations One of the most significant events of is the formation of the three media bodies monitoring the media system in Egypt: the Supreme Media Regulatory Council, the National Press Authority and the National Media Authority that were set up under the presidential resolutions Nos.

But this syndicate which the prime minister issued a decision to form its temporary administrative committee on March 7, did not hold elections for its board until the end of the year, although the decision to establish it included a maximum of six months from the date of the first meeting of its temporary committee to hold elections for the entire council.

Beside this being a clear violation of the founding decision, it also prevented media professionals from gaining the protection they have long waited for which they need in the present circumstances.

Moreover, the temporary president of the syndicate, Hamdi Al-Konayyesi, said on December 29, that the elections would take place in without mentioning a specific date. Al- Konayyesi is currently seeking to obtain an amendment to the law of the House of Representatives to facilitate his inclusion in syndicate elections.

Media institutions that will monitor the media system were formed in a way that strengthens the hegemony of the executive authority. And this in turn, violates the constitution that states their independence.

These three bodies have become the executive branch of the executive authority suppressing media freedom rather than defending it, as was observed in They joined the EJS after March elections, which resulted in a majority of EJS board members who are associated with the authority.

Most of EJS board had passive stance towards many violations suffered by journalists. Some board members are active against these violations, but their actions faced restrictions.

Two female presenters suspended in Egypt for 'immoral' TV discussions

Thus, Egyptian media was deprived of protection provided by the Constitution represented in both the three bodies overseeing media and the two syndicates for journalists and media professionals.

Terror lists of and prevention One of the recent violations witnessed in has been adding many journalists to lists of terrorism, where one of the lists issued in early January included 28 journalists and media professionals, and a decision issued by the Criminal Court to reserve their assets, prevent them from travel and seize their passports.

All these procedures took place without trial and without allowing the defendants to defend themselves. This was repeated in May with inclusion of 15 journalists in a new list, and again in August with the inclusion of 6 journalists in a new list of terror entities.

It is noteworthy that journalist Abdul-Rahman Ezz was arrested in Germany in mid-August because his name was included in one of these lists.

Al Nahar Sport TV Channel Frequency Eutelsat 7 West A

He was released later for illegality of arrest. April witnessed two separate incidents in which Sudanese journalists were prevented from entering Egypt and were deported back to their homeland, which sparked controversy among Sudanese journalists.

Welcome to TV Channel Lists. If you wish to contribute to and edit TV channel listings, please log in or request an account.

The Sudanese Journalists Union issued a statement condemning the incident. Some Sudanese called for tit for tat with Egyptian journalists. Ikshef issued a statement condemning the ban on Sudanese journalists from entering Egypt and holding them for some time at Cairo airport before their deportation, as violating the rules of freedom of movement and travel between the two countries, and affect the existing relations between the journalists and media professionals of the two states.

Your email will not be published.. Required fields are marked *

Copyright © 2019